Friday, March 27, 2009

Aku mulakan dengan lafaz Bismillah dan Assalamualaikum...

Rasa nervous gila hari ni. inilah kali pertama dalam hidup aku, terbinanya blog pertama aku sejak hampir suku abad aku hidup di dunia ini sebagai khalifah Allah S.W.T. bukan apa, dah lama nak buat, tapi tak terbuat-buat pun. terima kasih Yb, kau yang paling kuat menyokong aku untuk bina blog ni. dengan blog ini, segala idea, pendapat, perasaan, dan segalanya dapat dicurahkan di sini, tanpa ada yang betul atau salah. teringat aku pada kawan aku, napek namanya. dia lulusan English literature, UKM. dia kata, literature adalah satu jenis ilmu yang semua hujah adalah betul selagi kita dapat mendebatkan hujah kita. aku harap di sini kita pun sama-sama boleh mencurahkan idea dan pendapat masing-masing tanpa menjadikan blog ini satu medan perang kata-kata yang akhirnya satu apa pun kita tak dapat. segala idea dan pendapat aku kat sini, aku harap sahabat-sahabat semua dapat memberikan komen atau respon supaya kita boleh jadikannya sebagai satu ilmu pengetahuan, bukan hanya seperti bualan biasa di maplay. dan dengan ini, aku memulakan blog ini, sebagai satu medan ilmu, dengan lafaz BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....

p/s: Yb, mungkin untuk peringkat awal ni, aku akan ciplak skit cara ko post blog, dari segi format ke apa ke, nanti dah lama-lama aku akan ada identiti aku sendiri. takpe kan Yb?

2 comments:

  1. wahh ni yg semangat ni.. nati aku iklan kan blog ko yek nurul... takpe2 ini pun dh idea n identiti ko sendiri. tak nampak pun ko ciplak dr aku... ok cayok2 k

    ReplyDelete
  2. xpe2..Yb x marah..eh2 pehal lak aku yg tlg jwb..haha

    ReplyDelete